چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 336191
۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
قرآن

نشست نقد و بررسی کتاب «قواعد تفسیر» ظهر امروز در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام اسعدی دبیر این نشست با اشاره به ویژگی‌های خاص کتاب «قواعد تفسیر» گفت: این کتاب تحت نظر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نوشته شده است که پیش از چاپ در چند مرحله تحلیل و ارزیابی شده که این نشست یکی از آن مراحل است.

در ادامه حجت‌الاسلام بابایی، مولف این کتاب در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های کمی و کیفی کتاب افزود: رویکرد این کتاب علمی است و در گفتگو با علمای فرهخیته حوزه ودانشگاه سعی در نقد و بررسی بخش‌های مختلف این کتاب پیش از انتشار هستیم.

وی بیان داشت: پیش از این کتاب روش‌شناسی تفسیری منتشر شده بود که در این کتاب سعی کرده است با تکمیل مباحث قبلی به بازگشایی باب‌های جدیدی با موضوع روش تفسیری اقدام کنند.

حجت‌الاسلام بابایی تصریح کرد: قواعد تفسیری قرآن به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم به ارزیابی تفسیرهای دیگر بپردازیم و هم قواعدی را برای تفسیر قرآن و شناخت بهتر آیات الهی در اختیار پژوهشگران قرار دهیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام یاری به عنوان ناقد این کتاب گفت: یکی از بهترین مزایای این کتاب ارجاعات و منابع گسترده‌ای است که مولف در انتشار این کتاب به آنها پرداخته است.

وی افزود: یکی از خصوصیات مثبت این کتاب این است که  در بخش آموزشی تالیف شده است و  تمام ویژگی‌های یک کتاب آموزشی را در خود دارد.

وی در ادامه به نقد برخی از نقایص کتاب پرداخت و گفت: یکی از مباحثی که باید در انتشار این کتاب به آن توجه شود دقت در تطابق عناوین و دسته‌بندی‌های کتاب و موضوعات عنوان شده در این عناوین است از دیگر نکاتی که مولف باید در انتشار کتاب به آن توجه کند، تصحیح مواردی است که در آن منابع با رعایت اصول تاریخی و ترتیب تاریخی عنوان نشده است.

حجت الاسلام یاری در پایان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را یکی از مهمترین فعال‌ترین مراکز انطباق دقیق مباحث علمی حوزوی و دانشگاهی در شکل کتب آموزشی دانست و افزود: این پژوهشگاه خدمات زیادی به دانشگاه و حوزه کرده است که تدوین چنین کتاب‌هایی که پشتوانه علمی حوزه و دانشگاه را در خود دارد از مهمترین این ثمرات بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha